top of page
אנו מאחלים לכל לקוחותינו
שנה טובה
מלאת תקווה מחודשת
ומזמינים אותך לבחור
ספר דיגיטלי במתנה
רשימת הספרים
קליק להגדלה ולתקציר
שי תמוז הוא עיתונאי ותיק שהתפרסם בתחילת דרכו בזכות כתיבתו הרעננה והופעותיו התכופות בטלוויזיה, אולם בחלוף השנים דעכה הצלחתו, טוריו נדחקים לשולי העיתון, והוא כמעט נשכח. הוא מרגיש שהוא מאבד גם את אהבתה של אשתו אלונה. כאשר נקרית לפניו הזדמנות לחזור להופיע בטלוויזיה, בערוץ הפטריוטי, הוא נאחז בה כבגלגל הצלה. שי יעשה הכול, ובלבד שההצלחה לא תחמוק ממנו.
ישי שריד, מחבר רבי־המכר גן נעמי, השלישי, מנצחת ומגלה החולשות, כתב סיפור על אדם בעל שאיפות שמוכן למכור את נשמתו כדי לשוב לאור הזרקורים ולזכות מחדש בתשומת לב. זה גם סיפור על תעתועי השקר שהשליטים טווים סביבנו ותוצאתם האיומה.
ישי שריד, מחבר רבי־המכר גן נעמי, השלישי, מנצחת ומגלה החולשות, כתב סיפור על אדם בעל שאיפות שמוכן למכור את נשמתו כדי לשוב לאור הזרקורים ולזכות מחדש בתשומת לב. זה גם סיפור על תעתועי השקר שהשליטים טווים סביבנו ותוצאתם האיומה.
ברי קמדן תקועה כבר שנים: היא מאוהבת בחבר הכי טוב שלה נייתן דונלסון, כוכב פוטבול עולה והבחור הלוהט ביותר עלי אדמות. הבעיה היא שאסור לה להודות בזה, כי ברור שנייתן רואה בה רק חברה טובה, והדבר האחרון שהיא רוצה זה לחרב את החברוּת ביניהם.
אבל, לעזאזל, שרירי הבטן האלה...
בכל מקרה, יש לה דברים אחרים לדאוג לגביהם. סטודיו הריקוד שלה נמצא בסכנת סגירה, כי שכר הדירה עלה שוב. בעיה.
ערב אחד – אחרי טקילה אחת יותר מדי – ברי המתוסכלת מוצאת את עצמה שופכת את לבה במקום הלא נכון. הבעיה? למחרת סרטון ויראלי שבו היא מתוודה על אהבתה הנצחית לנייתן מפיל את הרשת.
אחרי שכל העולם מתאהב בברי המאוהבת בנייתן, חברת פרסום גדולה מציעה להם קמפיין זוגי משתלם במיוחד. הבעיה? זה מחייב אותם להתנהל בציבור כזוג עד סופו: שלושה. שבועות. שלמים.
עתידו של הסטודיו אמנם תלוי בזה, אבל איך היא אמורה לצלוח שלושה שבועות של פייק דייטינג עם נייתן בלי שהקשר ביניהם ייהרס? והאם ייתכן, או שאולי היא רק מדמיינת, שהוא בעצם מאוד נהנה מזה?
מחברת רבי-המכר של "הניו יורק טיימס" שרה אדמס כובשת את כולנו, ולא רק טאצ'דאונים, בקומדיה רומנטית קלילה ומרגשת.
אבל, לעזאזל, שרירי הבטן האלה...
בכל מקרה, יש לה דברים אחרים לדאוג לגביהם. סטודיו הריקוד שלה נמצא בסכנת סגירה, כי שכר הדירה עלה שוב. בעיה.
ערב אחד – אחרי טקילה אחת יותר מדי – ברי המתוסכלת מוצאת את עצמה שופכת את לבה במקום הלא נכון. הבעיה? למחרת סרטון ויראלי שבו היא מתוודה על אהבתה הנצחית לנייתן מפיל את הרשת.
אחרי שכל העולם מתאהב בברי המאוהבת בנייתן, חברת פרסום גדולה מציעה להם קמפיין זוגי משתלם במיוחד. הבעיה? זה מחייב אותם להתנהל בציבור כזוג עד סופו: שלושה. שבועות. שלמים.
עתידו של הסטודיו אמנם תלוי בזה, אבל איך היא אמורה לצלוח שלושה שבועות של פייק דייטינג עם נייתן בלי שהקשר ביניהם ייהרס? והאם ייתכן, או שאולי היא רק מדמיינת, שהוא בעצם מאוד נהנה מזה?
מחברת רבי-המכר של "הניו יורק טיימס" שרה אדמס כובשת את כולנו, ולא רק טאצ'דאונים, בקומדיה רומנטית קלילה ומרגשת.
סטילר הוא רומן פשע סוחף והעלילה שבו תכניס אתכם אל לב ליבה של רשת מסועפת. התחלת הסיפור מעורפלת, אבל עם כל דף שתהפכו הוא ישאב אתכם עמוק יותר פנימה ואתם תתמכרו לסטילר ועמנואל.
זהו הכרך הראשון בטרילוגיית היהלום הכחול.
שרון חיון גינת הפכה לאחת מכותבי רבי־המכר הגדולים בישראל. ספריה הקודמים מככבים במשך שנים ברשימות המובילות וכובשים פעם אחר פעם את המקומות הראשונים!
זהו הכרך הראשון בטרילוגיית היהלום הכחול.
שרון חיון גינת הפכה לאחת מכותבי רבי־המכר הגדולים בישראל. ספריה הקודמים מככבים במשך שנים ברשימות המובילות וכובשים פעם אחר פעם את המקומות הראשונים!
*מהדורה מחודשת*
החיים של לילי לא היו תמיד קלים, אבל היא עשתה כל מאמץ ליצור לעצמה את החיים שהיא רוצה – למדה, עבדה, ואפילו הקימה את העסק שתמיד חלמה עליו. לכן, כשהיא פוגשת נוירוכירורג מדהים בשם רייל קינקייד, ומשהו נדלק בינה לבינו, נראה שהכול כמעט טוב מכדי להיות אמיתי.
רייל עקשן, אסרטיבי, ואולי גם מעט יהיר. אבל יש לו חולשה ללילי. אפילו אם הוא סולד ממערכות יחסים. ולילי לא יכולה שלא לתהות מה הפך אותו לכזה מלכתחילה.
לילי מוטרדת מאוד בשאלות לגבי מערכת היחסים החדשה שלה, ומוצפת גם בזיכרונות מאהבתה הראשונה, אטלס קוריגן, החוט המקשר לעָבר שהשאירה מאחוריה. כשהם נפגשים במפתיע, נדמה שהיסודות לכל מה שבנתה עם רייל מתערער.
איתנו זה נגמר הוא סיפור בלתי נשכח על אהבה שגובה מחיר יקר. יקר מדי.
קולין הובר כבשה, וממשיכה לכבוש, את המקום הראשון ברשימות רבי־המכר בעולם כולו עם ספריה אהבה מכוערת, וידוי, בקצב הלב, לאהוב בלי סודות, להתחרט עליך, תעתוע ועוד רבים נוספים. היא חיה בטקסס עם משפחתה.
החיים של לילי לא היו תמיד קלים, אבל היא עשתה כל מאמץ ליצור לעצמה את החיים שהיא רוצה – למדה, עבדה, ואפילו הקימה את העסק שתמיד חלמה עליו. לכן, כשהיא פוגשת נוירוכירורג מדהים בשם רייל קינקייד, ומשהו נדלק בינה לבינו, נראה שהכול כמעט טוב מכדי להיות אמיתי.
רייל עקשן, אסרטיבי, ואולי גם מעט יהיר. אבל יש לו חולשה ללילי. אפילו אם הוא סולד ממערכות יחסים. ולילי לא יכולה שלא לתהות מה הפך אותו לכזה מלכתחילה.
לילי מוטרדת מאוד בשאלות לגבי מערכת היחסים החדשה שלה, ומוצפת גם בזיכרונות מאהבתה הראשונה, אטלס קוריגן, החוט המקשר לעָבר שהשאירה מאחוריה. כשהם נפגשים במפתיע, נדמה שהיסודות לכל מה שבנתה עם רייל מתערער.
איתנו זה נגמר הוא סיפור בלתי נשכח על אהבה שגובה מחיר יקר. יקר מדי.
קולין הובר כבשה, וממשיכה לכבוש, את המקום הראשון ברשימות רבי־המכר בעולם כולו עם ספריה אהבה מכוערת, וידוי, בקצב הלב, לאהוב בלי סודות, להתחרט עליך, תעתוע ועוד רבים נוספים. היא חיה בטקסס עם משפחתה.
ספרו החדש של פול אוסטר, רומן קטן המתאר חיים שלמים, נפתח בסיר שרוף על הכיריים. סי בָּאוּמְגַרְטְנֶר, פרופסור לפילוסופיה, שכח שרצה להרתיח מים.
אהבתו העמוקה וארוכת השנים לאשתו אנה הגדירה את חייו של באומגרטנר, אך אנה נהרגה בתאונת שחייה לפני תשע שנים. כעת, על סף פרישה, הוא מנסה לחיות בהעדרה ומתאמץ למצוא שוב אהבה שתיתן לו אחיזה בחיים. הרומן מתפתל בעדינות בנתיב זיכרונותיו וגעגועיו המתמשכים אליה, אל ימיהם בתור סטודנטים רעבים שעובדים וכותבים בניו יורק, על פני ארבעה עשורים של יחסים מלאי תשוקה, וחזרה אל ילדותו של באומגרטנר בניוארק, ואל חיי אביו יליד פולין, בעל חנות בגדים ומהפכן כושל.
בקולו השנון, החמים, והמלא הומור, מזכה אוסטר את קוראיו הנאמנים בסיפור המזקק את יופיים של רגעים קטנים בחיי היומיום. באומגרטנר מעלה את השאלה, מדוע אנחנו זוכרים דווקא את אלה ושוכחים את האחרים.
אהבתו העמוקה וארוכת השנים לאשתו אנה הגדירה את חייו של באומגרטנר, אך אנה נהרגה בתאונת שחייה לפני תשע שנים. כעת, על סף פרישה, הוא מנסה לחיות בהעדרה ומתאמץ למצוא שוב אהבה שתיתן לו אחיזה בחיים. הרומן מתפתל בעדינות בנתיב זיכרונותיו וגעגועיו המתמשכים אליה, אל ימיהם בתור סטודנטים רעבים שעובדים וכותבים בניו יורק, על פני ארבעה עשורים של יחסים מלאי תשוקה, וחזרה אל ילדותו של באומגרטנר בניוארק, ואל חיי אביו יליד פולין, בעל חנות בגדים ומהפכן כושל.
בקולו השנון, החמים, והמלא הומור, מזכה אוסטר את קוראיו הנאמנים בסיפור המזקק את יופיים של רגעים קטנים בחיי היומיום. באומגרטנר מעלה את השאלה, מדוע אנחנו זוכרים דווקא את אלה ושוכחים את האחרים.
יהודה בן טובים, המנכ"ל השאפתן והדומיננטי של חברת התשתיות אטלנטיס, לא ממהר לסמוך על אף אחד. בטח שלא על הבנים שלו, אריק ואייל; הרי את הפגמים שלהם הוא מכיר מקרוב. אבל הנסיבות מחייבות, ושני הבנים עומדים לתפוס את מקומו בחברה ולהוביל יחד פרויקט בנייה ביטחוני עצום בדרום הארץ. בארוחת ערב חגיגית שנערכת בנחלה המשפחתית המוקפת פרדסים, הם מכריזים על כך. אחרי הכול, הגיע תורם. ממש באותה שעה מגיעה למטה חברת אטלנטיס אליס, בחורה צעירה דוברת אנגלית שמלוּוה בכלב צייתן ובידה מפתח. היא מבקשת רק דבר אחד: לעלות למחסן שאביה המנוח, האח הצעיר והפרוע של יהודה, בנה על גג בניין החברה לפני שעזב את המשפחה ואת הארץ. מאותו רגע ואילך מתעוררים מרבצם סודות, שקרים ובריתות ישנות, וגיבורי הרומן נקלעים לסערה המושלמת.
בני טובים הוא רומן ישראלי מאוד המתאר את המקום הזה באהבה ובכאב. על קו התפר בין העולם הישן לעולם החדש בונה כנרת רוזנבלום רומן מסעיר שבמרכזו משפחה, כוח וכסף. כוונות טובות, סודות ומאבקים בין־דוריים על מקום וזהות נטווים באלגנטיות ובעוצמה לכדי עלילה סוחפת, הלוכדת את רוח הזמן.
בני טובים הוא רומן ישראלי מאוד המתאר את המקום הזה באהבה ובכאב. על קו התפר בין העולם הישן לעולם החדש בונה כנרת רוזנבלום רומן מסעיר שבמרכזו משפחה, כוח וכסף. כוונות טובות, סודות ומאבקים בין־דוריים על מקום וזהות נטווים באלגנטיות ובעוצמה לכדי עלילה סוחפת, הלוכדת את רוח הזמן.
כמה נמוך אפשר לרדת, ועוד באיזה גיל. זוהרה כבר בת 40. השיא שלה השנה: מלחמת גירושים שבמרכזה כלב (המנצח: מי שלא יקבל אותו). גם מקצוע של ממש אין לה – מנהלת חנות לספרים משומשים, ומי בכלל קונה ספרים היום? גם זוגיות אין לה, ולמה שתהיה? היא בהידרדרות חופשית ורק השד יודע מה מחכה לה למטה.
אה, גופה. אבל רגע.
כשזוהרה מאבדת את המפתח (ככה זה, החיים הם סבטקסט) ודופקת על דלתה של השכנה, קשר חדש ומפתיע נולד. יש אפילו לקוחה משונה שמתנחלת בחנות וכאמור – גם גופה צצה פתאום. טוב, כל קומדיה רומנטית זקוקה לאחת.
איפה את בקיץ הוא ספר חכם ומצחיק, דוקר וזוהר, סנדוויץ' שווה של אהבה ואכזבה, תקווה ועלים ירוקים מכל סוג. כמו בספריה הקודמים שהיו לרבי מכר (תזכירי לי מי את, ברוכה הבאה לחיים שלך) חוזרת נטע חוטר אל המקומות החבולים, שלא ידענו עד כמה כואב בהם, ומציעה טיפול, התחלה חדשה ונחמה. יחסית.
אה, גופה. אבל רגע.
כשזוהרה מאבדת את המפתח (ככה זה, החיים הם סבטקסט) ודופקת על דלתה של השכנה, קשר חדש ומפתיע נולד. יש אפילו לקוחה משונה שמתנחלת בחנות וכאמור – גם גופה צצה פתאום. טוב, כל קומדיה רומנטית זקוקה לאחת.
איפה את בקיץ הוא ספר חכם ומצחיק, דוקר וזוהר, סנדוויץ' שווה של אהבה ואכזבה, תקווה ועלים ירוקים מכל סוג. כמו בספריה הקודמים שהיו לרבי מכר (תזכירי לי מי את, ברוכה הבאה לחיים שלך) חוזרת נטע חוטר אל המקומות החבולים, שלא ידענו עד כמה כואב בהם, ומציעה טיפול, התחלה חדשה ונחמה. יחסית.
"אני יושב עכשיו במרפסת הדירה שלי, רואה טלוויזיה ואוכל זיתים.
היה קצת מסובך להוציא לכאן את הטלוויזיה, אבל אם זה הסוף, אין כמו לסיים הכל עם כמה כוכבים בשמים וטלנובלה ארגנטינאית גרועה על המסך. זה פרק 436 ואני לא מכיר את הדמויות. הן יפות, הן נרגשות, הן צועקות זו על זו בספרדית. אין תרגום, אז קשה להבין על מה בדיוק.
אני עוצם עיניים ונזכר באישה מהסופר. כשהתחבקנו ניסיתי להיות קטן, להיות יותר חמים משאני באמת, ניסיתי להריח כאילו רק הרגע נולדתי.״
אוטוקורקט הוא קובץ הסיפורים השביעי של אתגר קרת.
היה קצת מסובך להוציא לכאן את הטלוויזיה, אבל אם זה הסוף, אין כמו לסיים הכל עם כמה כוכבים בשמים וטלנובלה ארגנטינאית גרועה על המסך. זה פרק 436 ואני לא מכיר את הדמויות. הן יפות, הן נרגשות, הן צועקות זו על זו בספרדית. אין תרגום, אז קשה להבין על מה בדיוק.
אני עוצם עיניים ונזכר באישה מהסופר. כשהתחבקנו ניסיתי להיות קטן, להיות יותר חמים משאני באמת, ניסיתי להריח כאילו רק הרגע נולדתי.״
אוטוקורקט הוא קובץ הסיפורים השביעי של אתגר קרת.
באמצע שנות השמונים אלישע שטרן הוא כבר סופר נודע, אולי סופר השואה החשוב של זמנו. רגע לפני שהוא עומד לזכות בפרס נובל (לשלום, לא לספרות) מתייצבים בדירתו המפוארת בפריז בלום ואדלר, שני חברי נעוריו שלא פגש זה ארבעים שנה, מאז שעולמם התרסק לרסיסים. עכשיו, עם כל משקעי העבר, השניים גוררים את שטרן למסע בעקבות טוני, האישה ששלושתם אהבו ורק אחד מהם נשא לאישה; הם בדרכם להתחלה של כל הדברים.
ההתחלה של כל הדברים הוא ספר עשיר, סוער ויפהפה, על זהות, אהבה ותעתוע, על חברויות ששורדות ואלה שאינן שורדות במסע השנים. בספר זה איצקוביץ‘ בא חשבון אמיץ עם הסיפור הגדול, עם אגדות ומיתוסים על מה שהיה באמת ומה שיכול היה להיות. זהו מסע ספרותי שגורם לנו לתהות אם המנצחים הם אלו שבאמת כותבים את הסיפור.
זהו הרומן החמישי של יניב איצקוביץ‘, שספריו הקודמים ובהם תיקון אחר חצות ואף אחד לא עוזב את פאלו אלטו תורגמו לשפות רבות, היו לרבי־מכר וזכו בפרסים ספרותיים. איצקוביץ‘ הוא מהסופרים החשובים של דורו, וכאן הוא מעפיל לאחת מפסגות יצירתו.
ההתחלה של כל הדברים הוא ספר עשיר, סוער ויפהפה, על זהות, אהבה ותעתוע, על חברויות ששורדות ואלה שאינן שורדות במסע השנים. בספר זה איצקוביץ‘ בא חשבון אמיץ עם הסיפור הגדול, עם אגדות ומיתוסים על מה שהיה באמת ומה שיכול היה להיות. זהו מסע ספרותי שגורם לנו לתהות אם המנצחים הם אלו שבאמת כותבים את הסיפור.
זהו הרומן החמישי של יניב איצקוביץ‘, שספריו הקודמים ובהם תיקון אחר חצות ואף אחד לא עוזב את פאלו אלטו תורגמו לשפות רבות, היו לרבי־מכר וזכו בפרסים ספרותיים. איצקוביץ‘ הוא מהסופרים החשובים של דורו, וכאן הוא מעפיל לאחת מפסגות יצירתו.
שולמית לפיד ודרור משעני, מסופרי המתח המוכרים והאהובים ביותר בישראל, מאחדים כוחות ביצירת אסופה של סיפורי מתח מובחרים מאת הסופרים המובילים בז׳אנר: לפיד בחרה ותירגמה, משעני הוסיף דברים בסופו של כל סיפור על ייחודם ותרומתם של כל סופר, ואף הוסיף אחרית דבר והמלצות לקריאות נוספות.
שישה־עשר הסיפורים, שנבחרו בקפידה, מסודרים בסדר כרונולוגי של כתיבתם, וכך הם מציירים לנו את ציר התפתחות ז'אנר המותחן, ומאפשרים לנו להתוודע לתתי־הז'אנר, לסגנונות הכתיבה השונים, לנקודות דמיון ושוני, להשפעת הסופרים אלה על אלה ולמוטיבים מובילים.
מתוך אחרית הדבר שכתב דרור משעני: "ספרות המסתורין לא נולדה ברומן אלא דווקא בסיפור קצר, ובמשך עשורים רבים היא נכתבה כמעט אך ורק בסיפורים קצרים שפורסמו בכתבי עת ובמגזינים ספרותיים."
האסופה הזאת היא, אם כן, לא רק מקור להנאה אלא גם צוהר להיכרות עם הגדולים ביותר וסוד קסמם.
הסופרים והסופרות באסופה: או הנרי, דשיאל האמט, אגתה כריסטי, ריימונד צ'נדלר, רוס מקדונלד, פטרישיה הייסמית, ג'ון לה קארה, רות רנדל, סו גרפטון, איאן רנקין, לי צ'יילד, מייקל קרייטון, אלמור לנארד, מייקל פאלמר, דניאל ג'יימס פאלמר, ג'ון גרישם וסטיבן קינג.
שישה־עשר הסיפורים, שנבחרו בקפידה, מסודרים בסדר כרונולוגי של כתיבתם, וכך הם מציירים לנו את ציר התפתחות ז'אנר המותחן, ומאפשרים לנו להתוודע לתתי־הז'אנר, לסגנונות הכתיבה השונים, לנקודות דמיון ושוני, להשפעת הסופרים אלה על אלה ולמוטיבים מובילים.
מתוך אחרית הדבר שכתב דרור משעני: "ספרות המסתורין לא נולדה ברומן אלא דווקא בסיפור קצר, ובמשך עשורים רבים היא נכתבה כמעט אך ורק בסיפורים קצרים שפורסמו בכתבי עת ובמגזינים ספרותיים."
האסופה הזאת היא, אם כן, לא רק מקור להנאה אלא גם צוהר להיכרות עם הגדולים ביותר וסוד קסמם.
הסופרים והסופרות באסופה: או הנרי, דשיאל האמט, אגתה כריסטי, ריימונד צ'נדלר, רוס מקדונלד, פטרישיה הייסמית, ג'ון לה קארה, רות רנדל, סו גרפטון, איאן רנקין, לי צ'יילד, מייקל קרייטון, אלמור לנארד, מייקל פאלמר, דניאל ג'יימס פאלמר, ג'ון גרישם וסטיבן קינג.
בכל שנה בחודש אוגוסט מגדלנה באץ' עולה למעבורת, ומפליגה אל האי הקטן שאמא שלה בחרה להיקבר בו. אף שמגדלנה נשואה באושר, הביקורים הללו מאפשרים לה לממש אהבות חולפות, ולהפוך לאישה אחרת ללילה אחד בשנה. לכאורה אין היא מזיקה לאיש. אלא שעם חלוף הזמן, סדרת המפגשים המרגשים עם גברים אקראיים מולידה שינויים עמוקים, והם ישפיעו על חייה ועל חיי משפחתה בדרכים לא צפויות.
נתראה באוגוסט הוא ספרו האחרון של הסופר הקולומביאני הגדול, זוכה פרס נובל גבריאל גרסיה מארקס. זוהי יצירה מפעימה, המנון לחיים ולהנאה הנוגדת את חלוף הזמן. היא רואה אור כעת לראשונה, עשר שנים אחרי מותו, בזכות בניו של הסופר, שחילצו אותה מהעיזבון.
נתראה באוגוסט הוא ספרו האחרון של הסופר הקולומביאני הגדול, זוכה פרס נובל גבריאל גרסיה מארקס. זוהי יצירה מפעימה, המנון לחיים ולהנאה הנוגדת את חלוף הזמן. היא רואה אור כעת לראשונה, עשר שנים אחרי מותו, בזכות בניו של הסופר, שחילצו אותה מהעיזבון.
בתחילת שנות התשעים סומן קוונטין טרנטינו כהבטחה הגדולה של הוליווד, וכיום הוא כבר נחשב לגדול במאי הקולנוע של תקופתו. בזכות סרטי מופת פורצי דרך, שהפכו לנכסי צאן ברזל של הקולנוע האמריקאי – ובהם "כלבי אשמורת", "ספרות זולה", "להרוג את ביל" ו"ממזרים חסרי כבוד" – זכה טרנטינו למעמד איקוני, וקנה לו מיליוני מעריצים ברחבי העולם.
אך עוד לפני שנעשה לקולנוען מחונן, היה טרנטינו צופה נלהב, מהסוג שמכיר כל סרט וכל שחקן, ויודע לדקלם סצנות שלמות בעל פה. הרבה בזכות אמו, שלקחה אותו לקולנוע כבר מגיל שמונה – ולא רק לסרטי ילדים – נחשף קוונטין הצעיר לקלאסיקות הגדולות של שנות השישים והשבעים, כמו גם לסרטים הגרועים של התקופה, שמהם למד לא פחות. השפעתם של כל אלה ניכרת ביצירות המקוריות שביים בבגרותו.
אך עוד לפני שנעשה לקולנוען מחונן, היה טרנטינו צופה נלהב, מהסוג שמכיר כל סרט וכל שחקן, ויודע לדקלם סצנות שלמות בעל פה. הרבה בזכות אמו, שלקחה אותו לקולנוע כבר מגיל שמונה – ולא רק לסרטי ילדים – נחשף קוונטין הצעיר לקלאסיקות הגדולות של שנות השישים והשבעים, כמו גם לסרטים הגרועים של התקופה, שמהם למד לא פחות. השפעתם של כל אלה ניכרת ביצירות המקוריות שביים בבגרותו.
יש אנשים שמחים בבסיסם. אתם מכירים כאלה. נדמה שהם פשוט חותכים דרך המציאות כמו סכין בחמאה רכה. הכול מצליח להם.
ויש אֶתכם. אתם נאבקים. נדמה שכמעט הכול בחייכם הושג על אף וכנגד איזו התנגדות חיצונית, שראשכם נחבט שוב ושוב בתקרת הזכוכית הנמוכה של רף האושר הבסיסי שלכם, ביום־יום רווי תלאות, פרוצדורות, תסכולים וחרטות. ובכלל, "אושר", המילה המפוצצת והאופורית הזאת, נשמעת תמיד רחוקה כל כך מאיזושהי שגרת חיים שאתם מכירים. כמעט זרה.
אז אם, כמוני, נולדתם או גדלתם עם סף אושר נמוך, וברירת המחדל שלכם היא אי־נחת, או אפילו מלנכוליה, ואם כבר הבנתם ששום פסיכולוגיה חיובית ומדריכי אינסטנט־אושר לא יחוללו בכם שינוי ארוך־טווח, תנו לי להציע לכם משהו אחר: את התהליכים שעברתי והכלים שפיתחתי עבור עצמי, ויכולים אולי לעזור לאנשים כמונו.
אושר לאנשים לא מאושרים עשוי לספק לכם רגעים, ואז שעות, ואז ימים ותקופות שלמות, שבהם תהיו, בפשטות, שבעי־רצון. אפילו שמחים. אלו הכלים שסייעו לי בדרך, והפכו אותי – ככל יכולתי המוגבלת – לאדם מאושר יותר. אין סיבה שהם לא יעבדו גם בשבילכם.
רענן שקד
רענן שקד הוא עיתונאי, סופר, תסריטאי, מראיין ועורך, שסף התסכול הגבוה שלו הניב עד היום אלפי טורים נרגנים ושנונים בעיתונות וברשת. במקביל, הספיק לפרסם אינספור כתבות ב"ידיעות אחרונות", ליצור שתי סדרות טלוויזיה, להוציא שלושה ספרים ולשדר בגלי צה"ל. בשלב מאוחר יחסית בחייו, גילה את הכלים שאיפשרו לו להגביר את שמחת החיים ולהקטין את המלנכוליה והחרדה, ולהרגיש קצת יותר שלם ומאושר עם העולם, לפחות על־פי מידתו. עכשיו תורכם.
ויש אֶתכם. אתם נאבקים. נדמה שכמעט הכול בחייכם הושג על אף וכנגד איזו התנגדות חיצונית, שראשכם נחבט שוב ושוב בתקרת הזכוכית הנמוכה של רף האושר הבסיסי שלכם, ביום־יום רווי תלאות, פרוצדורות, תסכולים וחרטות. ובכלל, "אושר", המילה המפוצצת והאופורית הזאת, נשמעת תמיד רחוקה כל כך מאיזושהי שגרת חיים שאתם מכירים. כמעט זרה.
אז אם, כמוני, נולדתם או גדלתם עם סף אושר נמוך, וברירת המחדל שלכם היא אי־נחת, או אפילו מלנכוליה, ואם כבר הבנתם ששום פסיכולוגיה חיובית ומדריכי אינסטנט־אושר לא יחוללו בכם שינוי ארוך־טווח, תנו לי להציע לכם משהו אחר: את התהליכים שעברתי והכלים שפיתחתי עבור עצמי, ויכולים אולי לעזור לאנשים כמונו.
אושר לאנשים לא מאושרים עשוי לספק לכם רגעים, ואז שעות, ואז ימים ותקופות שלמות, שבהם תהיו, בפשטות, שבעי־רצון. אפילו שמחים. אלו הכלים שסייעו לי בדרך, והפכו אותי – ככל יכולתי המוגבלת – לאדם מאושר יותר. אין סיבה שהם לא יעבדו גם בשבילכם.
רענן שקד
רענן שקד הוא עיתונאי, סופר, תסריטאי, מראיין ועורך, שסף התסכול הגבוה שלו הניב עד היום אלפי טורים נרגנים ושנונים בעיתונות וברשת. במקביל, הספיק לפרסם אינספור כתבות ב"ידיעות אחרונות", ליצור שתי סדרות טלוויזיה, להוציא שלושה ספרים ולשדר בגלי צה"ל. בשלב מאוחר יחסית בחייו, גילה את הכלים שאיפשרו לו להגביר את שמחת החיים ולהקטין את המלנכוליה והחרדה, ולהרגיש קצת יותר שלם ומאושר עם העולם, לפחות על־פי מידתו. עכשיו תורכם.
בספר "השקעות לעצלנים", המחבר תמיר מנדובסקי לוקח את הקוראים לטיול מאורגן בג'ונגל הפיננסי, ופורש בצורה יסודית וברורה את שיטת ההשקעה הפשוטה והרווחית שזכתה לכינוי — "Common Sense Investing" השקעה פסיבית במדדי מניות מובילים לאורך שנים רבות.
עקרונות ההשקעה המתוארים בספר זה מיושמים כבר עשרות רבות של שנים, ואינם מצריכים ידע קודם. הספר "השקעות לעצלנים" מעניק הזדמנות לקורא להבין את פילוסופיית ההשקעה האחראית, השיטתית והמוכחת שסייעה למאות קוראים להנות מרווחי החברות המוצלחות ביותר בעולם.
עקרונות ההשקעה המתוארים בספר זה מיושמים כבר עשרות רבות של שנים, ואינם מצריכים ידע קודם. הספר "השקעות לעצלנים" מעניק הזדמנות לקורא להבין את פילוסופיית ההשקעה האחראית, השיטתית והמוכחת שסייעה למאות קוראים להנות מרווחי החברות המוצלחות ביותר בעולם.
בקורקינט, ברכבת או במכונית מקרטעת, אהוד בנאי יוצא למסעות. לעיתים הוא הנהג ולפעמים הטרמפיסט, אבל תמיד הוא מתבונן, מקשיב, לוכד סיפורים וזוכר כמעט הכול. ספר הבצלים הירוקים אסף אליו סיפורים של זיכרון וגעגוע, קטעי חלומות, פגישות עם אנשים, קטעי יומן שהם חיים שלמים שנתפסים ברגעים, כמו רישום מהיר של עט על נייר. כמו צרור טרי של בצלים ירוקים, הספר הזה מחזיק פשטות מחויכת, את הקסם של היומיום.
בכוח סיפורי ובכנות כובשת כותב בנאי על קריירה קולנועית קצרצרה בילדותו, על מפגשים עם דודו יוסי בנאי, עם חברו יוסי אלפנט, וגם עם נזיר שמלמד ערבית ועם מוכר שווארמה שהוא גנב מכוניות בדימוס. הוא שולח לקוראיו מכתבים מלונדון, ניו יורק ודלהי, וחוזר אל מסעות בארץ ישראל, מראש פינה ועד ניר עוז.
אהוד בנאי, האיש שלא מפסיק לנסוע, הוא מן המוזיקאים המובילים, האהובים והייחודיים בישראל. הוא הקליט עד היום שישה–עשר אלבומים שזכו לאהבת הקהל והמבקרים, עורך ומגיש את התוכנית "זה המקום" בגל"צ, זוכה פרס אקו"ם על מפעל חיים ומחבר הספרים 'זוכר כמעט הכול' ו'זה המקום', שראו אור בהוצאת כתר.
בכוח סיפורי ובכנות כובשת כותב בנאי על קריירה קולנועית קצרצרה בילדותו, על מפגשים עם דודו יוסי בנאי, עם חברו יוסי אלפנט, וגם עם נזיר שמלמד ערבית ועם מוכר שווארמה שהוא גנב מכוניות בדימוס. הוא שולח לקוראיו מכתבים מלונדון, ניו יורק ודלהי, וחוזר אל מסעות בארץ ישראל, מראש פינה ועד ניר עוז.
אהוד בנאי, האיש שלא מפסיק לנסוע, הוא מן המוזיקאים המובילים, האהובים והייחודיים בישראל. הוא הקליט עד היום שישה–עשר אלבומים שזכו לאהבת הקהל והמבקרים, עורך ומגיש את התוכנית "זה המקום" בגל"צ, זוכה פרס אקו"ם על מפעל חיים ומחבר הספרים 'זוכר כמעט הכול' ו'זה המקום', שראו אור בהוצאת כתר.
"כשזה נוגע לחברה שבה אנחנו חיים, לעולם שבו אנחנו חיים, למחשבות שאנחנו וסובבינו נוטים לחשוב ולאמונות שבהן כולנו נוטים להחזיק, רובנו המוחלט אכן חובבנים גמורים. איך נהיה בני־דעת בחיים האנושיים, בהבנה הבסיסית של מה שקורה סביבנו וביכולת להתנהל בעצמנו בתוך החברה האנושית, אם לא נבין איך הגענו למקום שבו אנחנו נמצאים כרגע?"
תולדות המחשבה האנושית הוא סיפור קצר וקולח שיעשה לכם סדר באופן שבו התפתחו היסודות של החשיבה המערבית שלנו, כפי שאנחנו מכירים אותה כיום. הסיפור עובר דרך הקפיצות ההיסטוריות החשובות ומכיר לנו "גיבורי מחשבה" שפרצו דרך באופן שבו חושב העולם המערבי – וכך, אבן על אבן, רעיון על רעיון ומחשבה על מחשבה, נרקם לנגד עינינו הסיפור כולו.
למה אנחנו חושבים במונחים של טוב ורע, ולמה זה משנה? האם הדת קידמה את המחשבה שלנו או להפך? איך מהפכת החקלאות שינתה את אופן המחשבה של האדם? איך השפיעה עלינו התגלית שכדור הארץ מסתובב סביב השמש ולא להפך? למה "אני חושב משמע אני קיים" הוא משפט ששינה את האנושות? במה תרם הדפוס לדפוסי החשיבה שלנו? והאינטרנט?
תולדות המחשבה האנושית הוא סיפור קצר וקולח שיעשה לכם סדר באופן שבו התפתחו היסודות של החשיבה המערבית שלנו, כפי שאנחנו מכירים אותה כיום. הסיפור עובר דרך הקפיצות ההיסטוריות החשובות ומכיר לנו "גיבורי מחשבה" שפרצו דרך באופן שבו חושב העולם המערבי – וכך, אבן על אבן, רעיון על רעיון ומחשבה על מחשבה, נרקם לנגד עינינו הסיפור כולו.
למה אנחנו חושבים במונחים של טוב ורע, ולמה זה משנה? האם הדת קידמה את המחשבה שלנו או להפך? איך מהפכת החקלאות שינתה את אופן המחשבה של האדם? איך השפיעה עלינו התגלית שכדור הארץ מסתובב סביב השמש ולא להפך? למה "אני חושב משמע אני קיים" הוא משפט ששינה את האנושות? במה תרם הדפוס לדפוסי החשיבה שלנו? והאינטרנט?
bottom of page