הרצאה: עתיד המחקר

קהל-יעד  אנשי מדיניות, אסטרטגיה, תכנון, מודיעין ומודיעין תחרותי, מחקרי שוק, סקטור ציבורי ופרטי
מתכונת  הרצאה פרונטלית
משך ההרצאה  60 דקות

ברחבי העולם קיימים היום למעלה מ-1.24 מליארד אתרי אינטרנט, ועל-פי ההערכות קיימות היום בספירה הדיגיטלית 19 זטה-בייט (270 בייטים) של מידע . בממוצע, בכל שנייה מייצר כל אדם על-פני כדור הארץ 1.5 מגה-בייט של מידע נוסף! מהפיכת המידע מצויה אם כן, אך בראשיתה. 
כיצד מתמודדים עם היקפי מידע שכאלה? אנליסט ממוצע המכסה מדינה בגודל בינוני נדרש לקרוא היום כ-200 אלף מלים ביום, אם ברצונו לעקוב אחרי המתרחש במדינה. בהנחה שהאנליסט אינו עושה מאומה חוץ מלקרוא, כמות זו גדולה פי שלוש ממה שביכולתו לקרוא ביום אחד. כיצד יתמודד האנליסט של העתיד הקרוב עם כמויות מידע גדולות פי עשרה ויותר? 
בינה-מלאכותית וטכנולוגיות משיקות, דוגמת ביג-דאטה ורובוטיקה, מקנות, כבר היום, לאנליסטים יכולות חסרות תקדים; אך בה-בעת גם מעוררות חשש, כי יישום נרחב שלהן יביא להעלמות המקצוע. יש הטוענים, כי אין תחליף לקוגניציה ולשיקול הדעת האנושי ולכן תמיד יעמוד האדם במוקד המחקר; בעוד שאחרים גורסים, כי העליונות האנושית שהגדירה את המעשה האנליטי במאה האחרונה תפנה את מקומה לעליונות טכנולוגית. הויכוח אינו עוסק רק בשאלה האם בעתיד אנליזה תעשה באמצעות מכונות בלבד, אלא מה תהיה הדינמיקה שבין בני-אדם ובין מכונות בהקשרים של מחקר. 
כיצד בינה-מלאכותית ורובוטיקה מגדירים מחדש את מקצוע האנליסט? כיצד כלים הנמצאים 'על המדף' משנים את עבודת האנליסט? כיצד מבקשים צרכני המחקר לצרוך מידע וידע? וכיצד התוצר המחקרי עצמו משתנה לאור השינוי בדרישות הצרכנים ולאור הופעת כלי מחקר חדשים.

 נושאי ההרצאה 

  • אתגרי המחקר והאנליזה בעת הנוכחית;

  • הטכנולוגיות המרכזיות המובילות את המהפכה בתהליך האנליטי, בדמותו של האנליסט ובתוצר האנליטי;

  • מה צרכני המחקר רוצים;

  • כלים ויכולות הנמצאים כבר היום 'על המדף' והמאפשרים את הדור הבא של המחקר, בדגש על מחקר גיאו-פוליטי ומחקרי-שוק.

על המרצה 

ד"ר שי הרשקוביץ הוא חבר הנהלה בחברת לינקס מחקר ואסטרטגיה, וראש המחקר בארגון XPRIZE – מוסד ללא כוונת רווח העוסק בקידום חדשנות טכנולוגיות באמצעות חכמת-המונים. בתפקידו זה, הוא עוסק בטכנולוגיות עתידניות, ומשלב בעבודתו שימוש בכלי מחקר מתקדמים, חכמת-המונים ותחרויות. 
ד"ר הרשקוביץ צבר נסיון רב בהובלת תהליכים אסטרטגיים ומחקריים בסקטור הציבורי והפרטי, בעולם ובישראל. הוא מומחה למודיעין, מתודולוגיות מחקריות וחכמת-המונים.
לד"ר הרשקוביץ דוקטורט במדע-המדינה ופוסט-דוקטורט מאוניברסיטת מרילנד; הוא מחבר-שותף של ספר העוסק בהסטוריה של אגף-המודיעין בצה"ל, והוא מפרסם דרך קבע מאמרים בכתבי-עת מקצועיים ובעתונות בעולם ובישראל, דוגמת Wired, TechCrunch, הארץ וגלובס. בימים אלה הוא מסיים את כתיבת ספרו הבא, העוסק בטכנולוגיות מפציעות ועתיד המודיעין הלאומי.

כל הזכויות שמורות © 2007-2018 לינקס מחקר ואסטרטגיה בע״מ